Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Formativ evaluering henvender sig både til lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne.
Bogen indeholder ikke en række grydeklare evalueringsmetoder, selvom der selvfølgelig optræder metoder i nogle af kapitlerne. Hensigten med bogen er derimod at fokusere på nogle mere grundlæggende spørgsmål om formativ evaluering.
Selvom begrebet har været et af de oftest benyttede både som baggrund for politiske beslutninger, i læreplaner og i undervisningens praksis i de seneste 20-30 år, opleves det, som om lærere og ledere befinder sig i en usikkerhedszone.
Konklusionen må være, at det er nødvendigt at etablere et grundlag for en dybere refleksion af, hvad formativ evaluering er, hvis lærere og ledere på vores forskellige uddannelsesinstitutioner skal bryde ud af den omtalte usikkerhedszone.
Bogen beskæftiger sig med selve begrebet og fænomenet formativ evaluering, dets institutionelle indlejring og dermed dets høje kompleksitet, uformel formativ evaluering, målene for formativ evaluering – både dem fra læreplanen og dem, der opstår i undervisningen – formativ evaluerings sprog, peer feedback, modstand mod og som selvreguleret læring og fagdidaktisk formativ evaluering.
Camilla Kølsen Petersen er ph.d., post doc. ved BBS, Aarhus Universitet og driver firmaet UGLA INSIGHTS. Anke Piekut er ph.d. og lektor, Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet, Vibeke Christensen er ph.d. og lektor, Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet og Torben Spanget Christensen er ph.d. og lektor, Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet.
Bogen indeholder ikke en række grydeklare evalueringsmetoder, selvom der selvfølgelig optræder metoder i nogle af kapitlerne. Hensigten med bogen er derimod at fokusere på nogle mere grundlæggende spørgsmål om formativ evaluering.
Selvom begrebet har været et af de oftest benyttede både som baggrund for politiske beslutninger, i læreplaner og i undervisningens praksis i de seneste 20-30 år, opleves det, som om lærere og ledere befinder sig i en usikkerhedszone.
Konklusionen må være, at det er nødvendigt at etablere et grundlag for en dybere refleksion af, hvad formativ evaluering er, hvis lærere og ledere på vores forskellige uddannelsesinstitutioner skal bryde ud af den omtalte usikkerhedszone.
Bogen beskæftiger sig med selve begrebet og fænomenet formativ evaluering, dets institutionelle indlejring og dermed dets høje kompleksitet, uformel formativ evaluering, målene for formativ evaluering – både dem fra læreplanen og dem, der opstår i undervisningen – formativ evaluerings sprog, peer feedback, modstand mod og som selvreguleret læring og fagdidaktisk formativ evaluering.
Camilla Kølsen Petersen er ph.d., post doc. ved BBS, Aarhus Universitet og driver firmaet UGLA INSIGHTS. Anke Piekut er ph.d. og lektor, Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet, Vibeke Christensen er ph.d. og lektor, Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet og Torben Spanget Christensen er ph.d. og lektor, Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet.
- Autor
- Torben Spanget Christensen, Vibeke Christensen, Camilla Kølsen Petersen, Anke Piekut
- ISBN13
- 9788772164434
- ISBN10
- 8772164433
- Auflage / Jahr
- 1 / 2022
- Verlag
- Frydenlund
- Seitenzahl
- 202
- Bindung
- Hæftet