Interkulturel didaktik

Interkulturel didaktik

Frydenlund
9788772161242
253,00 kr
Bruttopreis
 
Interkulturel didaktik giver teori bag og konkrete eksempler på, hvordan lærere på ungdomsuddannelserne kan bringe spørgsmål om kultur, kulturmøder og forskellighed op i undervisningen.

Bogens tilgang er inspireret af en række forskere, der på forskellig vis diskuterer relationer mellem kultur, etnicitet, race og uddannelse. De lægger vægt på uddannelse af lærere, der kan bygge bro mellem kulturelle, etniske og religiøse grænser og behovet for en interkulturel pædagogik, der arbejder med en transkulturel forståelse som udgangspunkt for dialog.

Med dette som udgangspunkt gør bogen klart, at lærere spiller en helt afgørende rolle i det daglige møde med eleverne og formidlingen af skolens fag. I den optik er enhver lærers opgave af både faglig og social karakter.

Bogens første del diskuterer teoretiske tilgange og perspektiver. Anden del ser konkrete cases nærmere på den didaktiske praksis.

Den henvender sig til undervisere på landets gymnasier og højskoler, men også lærere i grundskolen og på videregående uddannelser kan læse med, få inspiration til egen undervisning og blive klogere.
Autor
Peter Hobel, Tine Brøndum og Morten Meisner
ISBN13
9788772161242
ISBN10
8772161248
Auflage / Jahr
1 / 2020
Verlag
Frydenlund
Seitenzahl
185
Bindung
Paperback
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.