Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
De problemstillinger pædagoger kan støde på i arbejdet med børn, unge og voksne med sociale, fysiske eller psykiske vanskeligheder, rummer en kompleksitet, som går på tværs af det social- og specialpædagogiske felt.
Bogen sætter fokus på områdernes fællestræk og er målrettet undervisningen på den social- og specialpædagogiske specialisering på pædagoguddannelsen.
Kapitel 1-8 fokuserer på den teoretiske indføring i feltet, mens kapitel 9-13 giver en række praktiske cases og eksempler på, hvordan man kan arbejde med social- og specialpædagogik. Både teori- og praksisdelen beskæftiger sig med fagets tre overordnede målgrupper:Børn og unge med særlige behov.Mennesker med sociale vanskeligheder.Mennesker med psykiske og fysiske funktionsnedsættelser.Bogen tilbyder ikke ét entydigt svar på, hvad social- og specialpædagogik er og bør være – hverken hver for sig og sammen – men flere forskellige. Den lægger dermed op til en diskussion af det pædagogiske arbejde inden for området samt til en faglig og kritisk diskussion af, hvad fagområdets opgave og funktion fremadrettet skal være.
Forfatterne er alle ansatte ved danske professionshøjskoler og universiteter eller har mangeårig praktisk erfaring inden for det social- og specialpædagogiske felt.
Bogen sætter fokus på områdernes fællestræk og er målrettet undervisningen på den social- og specialpædagogiske specialisering på pædagoguddannelsen.
Kapitel 1-8 fokuserer på den teoretiske indføring i feltet, mens kapitel 9-13 giver en række praktiske cases og eksempler på, hvordan man kan arbejde med social- og specialpædagogik. Både teori- og praksisdelen beskæftiger sig med fagets tre overordnede målgrupper:Børn og unge med særlige behov.Mennesker med sociale vanskeligheder.Mennesker med psykiske og fysiske funktionsnedsættelser.Bogen tilbyder ikke ét entydigt svar på, hvad social- og specialpædagogik er og bør være – hverken hver for sig og sammen – men flere forskellige. Den lægger dermed op til en diskussion af det pædagogiske arbejde inden for området samt til en faglig og kritisk diskussion af, hvad fagområdets opgave og funktion fremadrettet skal være.
Forfatterne er alle ansatte ved danske professionshøjskoler og universiteter eller har mangeårig praktisk erfaring inden for det social- og specialpædagogiske felt.
- Autor
- Vibe Larsen og Gitte Lyng Rasmussen (red.)
- ISBN13
- 9788771187892
- ISBN10
- 8771187898
- Auflage / Jahr
- 1 / 2017
- Verlag
- Frydenlund
- Seitenzahl
- 341
- Bindung
- Hæftet