Stilladsering - en pædagogisk metafor

Stilladsering - en pædagogisk metafor

Klim
9788777248924
214,00 kr
Bruttopreis
 
Stilladsbegrebet går tilbage til L.S. Vygotskys arbejder, men fremstår i dag som et selvstændigt begreb. I denne bog relateres stilladstænkningen til teori og forskning om så vidt forskellige områder som motiv- og sprogudvikling, selvet og tilværelseskompetence, kommunikation, læring af praktiske færdigheder samt undervisning i matematik og dansk.

Inden for pædagogisk tænkning er man i stigende grad blevet opmærksom på, at læring er socialt baseret, og at det lærende menneske har brug for en passende form for støtte fra omgivelserne, hvis dets læring skal optimeres. Stilladsbegrebet ikke blot fastholder denne synsvinkel, men giver også mulighed for at sammentænke forskellige vinkler på læring og udvikling i en praksisnær helhedsforståelse. Stilladsbegrebet går tilbage til L.S. Vygotskys arbejder, men fremstår i dag som et selvstændigt begreb. I denne bog relateres stilladstænkningen til teori og forskning om så forskellige områder som motiv- og sprogudvikling, selvet og tilværelseskompetence, kommunikation, læring af praktiske færdigheder samt undervisning i matematik og dansk.
Bogens artikler er forankret i nyere teoretisk og empirisk forskning og henvender sig til studerende ved pædagog- og lærerseminarier, universiteter, pædagog- og lærerhøjskoler samt alle med professionsinteresse for, hvorledes man pædagogisk kan støtte op om børn og unges læring og udvikling.
Autor
Tove Klausen;Mariane Hedegaard;Helle Alrø;Jens Rasmussen;Klaus Nielsen;Christian Jantzen;Jan Tønnes Hansen;Jens Raahauge og Ole Skovmose
ISBN13
9788777248924
ISBN10
8777248929
Auflage / Jahr
1 / 1999
Verlag
Klim
Seitenzahl
211
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.