Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Hvad er det egentlig teamene skal i skolen? Hvad sker der, når skolen sigter efter professionelle læringsfællesskaber? Hvordan kan man organisere, koordinere og lede skolens professionelle samarbejde om opgaveløsning og læring?
Teamorganiseringen har i mange år været et selvfølgeligt svar, når rammerne skulle gives for samarbejdet mellem skolens professionelle – nogle steder som et forum for arbejdsdeling og andre steder som en mere forpligtende professionel funktion. Med det aktuelle fokus på professionelle læringsfællesskaber i skolen og med en mere organisatorisk dagsorden for samarbejdet, bliver alle skoler udfordret på at overveje deres professionelle teamorganisering og ambitionen om et samarbejde i lærende fællesskaber.
‘Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen’ belyser hjælpsomt en lang række af disse grundlæggende overvejelser og kvalificerer dermed de handlemuligheder, som skolens ledelse, teamkoordinatorer og andre centrale aktører har i skolens praksis.
Teamorganiseringen har i mange år været et selvfølgeligt svar, når rammerne skulle gives for samarbejdet mellem skolens professionelle – nogle steder som et forum for arbejdsdeling og andre steder som en mere forpligtende professionel funktion. Med det aktuelle fokus på professionelle læringsfællesskaber i skolen og med en mere organisatorisk dagsorden for samarbejdet, bliver alle skoler udfordret på at overveje deres professionelle teamorganisering og ambitionen om et samarbejde i lærende fællesskaber.
‘Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen’ belyser hjælpsomt en lang række af disse grundlæggende overvejelser og kvalificerer dermed de handlemuligheder, som skolens ledelse, teamkoordinatorer og andre centrale aktører har i skolens praksis.
- Autor
- Frode Boye Andersen (red.)
- ISBN13
- 9788772042381
- ISBN10
- 8772042389
- Auflage / Jahr
- 1 / 2019
- Verlag
- Klim
- Seitenzahl
- 241
- Bindung
- Hæftet