Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
teorier og perspektiv
Alle har oplevet læring. Vi har alle tillært os viden og færdigheder. Alligevel kan det være svært at formulere præcist, hvad læring er for en størrelse, at beskrive den og forklare den.
I denne bog findes en række bud på, hvad læring er, og hvad der betinger læring. Forfatterne belyser læring i undervisningen, og hvordan den kan udvikles, men de beskriver også læringens mangfoldighed og dens alsidighed. De viser, at læring kan række langt ud over skolens rammer.
Bogen behandler læring gennem vinkler som kognitions- og neuroforskning, miljøpsykologi, design og medieforskning, og den bringer følgende perspektiver i spil:
• individets udvikling og den lærende hjerne
• læring som erfaring, forståelse og sammenhæng
• læring, interaktion og teknologi
• direkte og indirekte læring
• læring, sprog og kommunikation
• læring som reproduktion og læring for fremtiden
• deltagelse og demokrati
Bogen spænder bredt og er dynamisk opbygget. Den henvender sig til studerende og undervisere i folkeskolen, men kan læses af alle interesserede.
I denne bog findes en række bud på, hvad læring er, og hvad der betinger læring. Forfatterne belyser læring i undervisningen, og hvordan den kan udvikles, men de beskriver også læringens mangfoldighed og dens alsidighed. De viser, at læring kan række langt ud over skolens rammer.
Bogen behandler læring gennem vinkler som kognitions- og neuroforskning, miljøpsykologi, design og medieforskning, og den bringer følgende perspektiver i spil:
• individets udvikling og den lærende hjerne
• læring som erfaring, forståelse og sammenhæng
• læring, interaktion og teknologi
• direkte og indirekte læring
• læring, sprog og kommunikation
• læring som reproduktion og læring for fremtiden
• deltagelse og demokrati
Bogen spænder bredt og er dynamisk opbygget. Den henvender sig til studerende og undervisere i folkeskolen, men kan læses af alle interesserede.
- Autor
- Mikael Jensen (red.)
- ISBN13
- 9788771291889
- ISBN10
- 8771291881
- Auflage / Jahr
- 1 / 2015
- Verlag
- Klim
- Seitenzahl
- 231
- Bindung
- Hæftet