Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
Lærerens videnslandskab er meget komplekst, og når man som lærer eller lærerstuderende bevæger sig rundt i dette landskab, er det nyttigt at kunne skelne mellem de mange forskellige former for viden og de dertil hørende positioner og erkendelsesinteresser. Den moderne lærer skal kunne forholde sig til og vurdere de forskellige former for viden og skal desuden kunne producere viden om sin egen undervisningspraksis. I dag stilles der som bekendt krav til lærerprofessionen om evidens, dokumentation, evaluering og kvalitetssikring med tre formål: at vise, hvad læreren laver, at undersøge resultaterne af lærerens aktiviteter og at udvikle skolens praksis.
Lærerens undersøgelsesmetoder indeholder beskrivelser af en række konkrete undersøgelsesmetoder, som læreren og den lærerstuderende kan have gavn af i sit arbejde eller sine studier: observation, interview, spørgeskemaundersøgelse, indsamling af allerede eksisterende data, præsentation af data samt udviklingsarbejde i skolen.
Lars Aagerup er ph.d., lektor i pædagogik ved UCSJ og arbejder med forskning i pædagogik og uddannelse af pædagoger. Han er uddannet socialpædagog i 1977 og har arbejdet med udsatte børn og unge, til han blev underviser i 1996.
Katrine Willaa er cand.mag.pæd.psyk. og lektor ved UCSJ, hvor hun underviser på læreruddannelsen i psykologi og specialpædagogik. Hun er desuden uddannet proces- og teamcoach fra RUC.
- Autor
- Lars Christian Aagerup;Katrine Willaa
- ISBN13
- 9788741263052
- ISBN10
- 8741263052
- Auflage / Jahr
- 1 / 2016
- Verlag
- Gyldendal
- Seitenzahl
- 190
- Bindung
- Hæftet