Bogen beskæftiger sig med to vigtige, beslægtede uddannelsesvidenskabelige discipliner: Didaktik handler om undervisning, men da hensigten med undervisning er, at mennesker skal lære, er læring en vigtig del af didaktikken. Læring handler om læreprocesser, og selvom disse kan foregå uden undervisning, vil man oftest analysere dem ud fra et ønske om at fremme læring, og dermed bliver didaktikken vigtig for læring.
Bogen tegner et landskab af forskellige teorier inden for begge felter. Den er skrevet dels til universitetsstuderende, bl.a. på bacheloruddannelsen i Uddannelsesvidenskab, dels til faget Pædagogik og lærerfaglighed på læreruddannelsen.
- Autor
- Bente Elkjær;Cathrine Hasse;Klaus Nielsen;Lotte Rahbek Schou;Helle Plauborg;Jacob Klitmøller;Malou Juelskjær;Ane Qvortrup;Merete Wiberg;Oliver Kauffmann;Tina Bering Keiding;Søren Smedegaard Bengtsen
- ISBN13
- 9788741257198
- ISBN10
- 8741257198
- Auflage / Jahr
- 1 / 2013
- Verlag
- Gyldendal
- Seitenzahl
- 448
- Bindung
- Hæftet