Narrativ praksis i skolen

Narrativ praksis i skolen

Gyldendal
9788741256184
283,00 kr
Bruttopreis

 

Jo mere alsidige og righoldige fortællinger en person og en kultur har om sig selv og andre, jo flere handlemuligheder har de, og jo mere rummelige bliver de. Derfor denne bog om narrativ praksis i skolen.

I Danmark har vi i de seneste fem-syv år set, hvordan en narrativ tilgang til arbejdet med børn, unge og familier er blevet udbredt i mange behandlingsmæssige og pædagogiske sammenhænge. Med denne bog er den narrative praksis nået til folkeskolen. Bogen er den anden i en serie af bøger, der beskriver den narrative tilgang i detaljer og med tilhørende metodiske og teoretiske overvejelser. Den første bog udkom i 2010 med titlen: Fra terapi til pædagogik – en brugsbog i narrativ praksis.

Bogen er en samling af konkrete, velfunderede eksempler fra en genkendelig hverdag på narrativ praksis i skolen. Forfatterne viser, hvordan narrative perspektiver og metoder har inspireret og bidraget til meningsskabelse og (op)løsning af vanskeligheder og til skabelse af nye handlemuligheder og nye forståelser for elever, lærer og forældre. Herudover giver den læseren en grundforståelse af den narrative tænkning, dens teori og dens begreber.

Narrativ praksis i skolen er redigeret af Anette Holmgren, leder af konsulentfirmaet DISPUK, og Martin Nevers, underviser hos DISPUK.

Autor
Erik Sigsgaard;Allan Holmgren;Anette Holmgren;Martin Nevers;Troels Hammer;Jacob Folke Rasmussen;Anne Sofie Faarkrog Götzsche;Lene Præst;Karina Johansen;Lis Gaarde-Johansen;Lene Gaarn;Michael Williams
ISBN13
9788741256184
ISBN10
8741256184
Auflage / Jahr
1 / 2012
Verlag
Gyldendal
Seitenzahl
249
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.