Gode læringsmiljøer for børn

Gode læringsmiljøer for børn

Gyldendal
9788741252988
283,00 kr
Bruttopreis

 

Gode læringsmiljøer for børn giver ideer til, hvordan man kan skabe gode udviklings- og læringsmiljøer i daginstitution og skole, så børn på samme tid kan have gode børneliv og lære noget i inspirerende og spændende omgivelser.

 

I Danmark har man inden for daginstitutionsområdet især lagt vægt på legens betydning for det lille barns udvikling. I skolen har man traditionelt fokuseret på undervisning og læring. I Gode læringsmiljer for børn tales der om gode lege-, udviklings- og læremiljøer for både skole og daginstitution. Selvom leg, læring og udvikling ikke er det samme, betones det bogen igennem, at de tre forhold hænger tæt og uadskilleligt sammen.

  Gode læringsmiljøer for børn har især fokus på børn mellem tre og ti år i daginstitution og skole, men principperne i bogen gælder også vuggestuer, fritidshjem og andre pædagogiske miljøer for børn og unge.   Grethe Kragh-Müller er cand.psych. og lektor på DPU, Aarhus Universitet. Frans Ørsted Andersen er psykolog og adjunkt på DPU, Aarhus Universitet. Han har tidligere bl.a. udgivet Flow og fordybelse - virkelystens og det gode livs psykologi. Louise Veje Hvitved er læreruddannet, cand.mag. og phd.-stipendiat på DPU, Aarhus Universitet.
Autor
Jóhanna Einarsdóttir;Daniela Cecchin;Frans Ørsted Andersen;Grethe Kragh-Müller;Hans Henrik Knoop;Louise Hvitved Byskov;Bente Skjøth Muff;Rebecca Isbell;Ruth Theilmann;Birgitte Th. Madsen;Claus Madsen;Pamela Evanshen;Tanja Kragh-Müller
ISBN13
9788741252988
ISBN10
8741252988
Auflage / Jahr
1 / 2010
Verlag
Gyldendal
Seitenzahl
300
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.