Relationsudvikling i skolen

Relationsudvikling i skolen

Dansk Psykologisk Forlag A/S
9788777069109
283,00 kr
Bruttopreis
 
Hvordan kan skolens professionelle håndtere de udfordringer, de møder i hverdagen: Ballade i timerne, mobning, konflikter mellem elever og mellem lærere og elever, det vanskelige samarbejde mellem skole og kritiske forældre samt besværlige forandringer?

Bogen viser ud fra letgenkendelige praksiseksempler, hvordan skolens professionelle kan bruge relationstænkning og en bred vifte af redskabertil at skabe inkluderende læringsfælleskaber. I bogen udforskes og udfordres mange af de individfokuserede antagelser, der tages for givet i mange skolers kultur og ofte fører til uønskede begivenheder. I stedet præsenteres en række relationsfokuserede antagelser, som i langt højere grad vil kunne hjælpe skolens professionelle til at finde frem til handlinger, der virker efter hensigten.

Til hvert kapitel er der forslag til dialog og øvelser, der er målrettet enten studerende, kolleger, skolens ledelsesteam eller skolebestyrelsen. Bogen er derfor meget velegnet til fx at blive brugt i teamdrøftelser og udviklingsprojekter på den enkelte skole, i skolens ledelsesteam, i skolebestyrelsen, i tværgående ledernetværk i kommunen, i forvaltningen, i PPR, på lærer- og pædagoguddannelsen, på diplomuddannelser samt kommunaleog tværkommunale efteruddannelsesaktiviteter.

Relationsudvikling i skolen er den første forskningsbaserede håndbog,hvor systemiske, anerkendende og narrative tilgange bringes i anvendelse i skoleverdenen.
Autor
Gitte Haslebo, Gro Emmertsen Lund
ISBN13
9788777069109
ISBN10
8777069102
Auflage / Jahr
1 / 2014
Verlag
Dansk Psykologisk Forlag A/S
Seitenzahl
262
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.