Vignetmetoden

Vignetmetoden

Akademisk Forlag
9788750042396
282,00 kr
Bruttopreis
Sociologisk metode og redskab til faglig udvikling

 
Med vignetmetoden kan man undersøge holdninger, som ellers kan være svære at afdække. Ved hjælp af vignetter – det vil sige fiktive cases – kan holdninger og såkaldt tavs viden bringes frem i lyset. Vignetmetoden kan blandt andet belyse: holdninger i en praksisnær kontekst, fordomme, normer, bl.a. normer for følelser, professionelles holdninger til, hvordan der skal handles i bestemte situationer og etiske spørgsmål på en konkret og praksisnær måde. Ud over at præsentere vignetmetoden som sociologisk undersøgelsesmetode viser forfatterne, hvordan metoden kan bruges som faglig udviklingsmodel i professionel praksis.  Vignetmetoden er den første danske indføring i metoden og beskriver de centrale overvejelser for den, der vil bruge metoden i både kvalitative og kvantitative undersøgelser.  Bogen henvender sig til studerende på sociale og samfundsvidenskabelige fag på universiteter og professionshøjskoler og til alle, der beskæftiger sig med undersøgelser af professionelt arbejde og faglig udvikling.
Autor
Merete Monrad, Morten Ejrnæs
ISBN13
9788750042396
ISBN10
8750042394
Auflage / Jahr
1 / 2012
Verlag
Akademisk Forlag
Seitenzahl
288
Bindung
Hæftet
Produkt zur Wunschliste hinzugefügt
Product added to compare.