Your cart
Es gibt keine Artikel mehr in Ihrem Warenkorb
“Antal” er en poetisk samtalebog til børn på 2-5 år om antal fra en til tolv.
Mors perlekæde går i stykker, og de tolv perler bliver spredt for alle vinde. Drengen med den gule taske tager ud for at lede efter dem. Han finder perlerne og mange andre ting med samme antal.
Fokus er på: Tælleremsen. At tælle én ad gangen. En-to-tre …Én mere og i alt. Der er én perle mere, nu er der i alt … At tælle med mere end én ad gangen ved at dele op i grupper. Her er en edderkop med otte ben, fire på den ene side og fire på den anden. Hverdagsting med antal. Rundtom er der andre ting med to: En cykel med to hjul, et par vanter, to øjne, to sko, en terning med to prikker, en hånd, der viser to fingre. Hvor mange bølger er der?
En bog i serien "Matematik før skolen", der er tre små billedbøger til de 2-5 årige og deres voksne.
Formålet med bøgerne er at styrke børn evne til spontant at bruge antal når de snakker. Førskolematematik handler ikke om at gå igang med skolen lidt tidligere, men om at blive introduceret til de helt fundamentale forudsætninger for talbehandling: tælleremsen, én mere, opdeling i grupper, hverdagsting, talsymbolerne, tal på fingrene og tal som en egenskab ved ting. Højtlæsning er altid en hyggestund, særligt med bøger som engagerer og begejstrer børnene.
Mors perlekæde går i stykker, og de tolv perler bliver spredt for alle vinde. Drengen med den gule taske tager ud for at lede efter dem. Han finder perlerne og mange andre ting med samme antal.
Fokus er på: Tælleremsen. At tælle én ad gangen. En-to-tre …Én mere og i alt. Der er én perle mere, nu er der i alt … At tælle med mere end én ad gangen ved at dele op i grupper. Her er en edderkop med otte ben, fire på den ene side og fire på den anden. Hverdagsting med antal. Rundtom er der andre ting med to: En cykel med to hjul, et par vanter, to øjne, to sko, en terning med to prikker, en hånd, der viser to fingre. Hvor mange bølger er der?
En bog i serien "Matematik før skolen", der er tre små billedbøger til de 2-5 årige og deres voksne.
Formålet med bøgerne er at styrke børn evne til spontant at bruge antal når de snakker. Førskolematematik handler ikke om at gå igang med skolen lidt tidligere, men om at blive introduceret til de helt fundamentale forudsætninger for talbehandling: tælleremsen, én mere, opdeling i grupper, hverdagsting, talsymbolerne, tal på fingrene og tal som en egenskab ved ting. Højtlæsning er altid en hyggestund, særligt med bøger som engagerer og begejstrer børnene.
- Autor
- Pernille Pind
- ISBN13
- 9788792435361
- ISBN10
- 879243536X
- Auflage / Jahr
- 1 / 2016
- Verlag
- Forlaget Pind og Bjerre
- Seitenzahl
- 32
- Bindung
- Hardback