Didaktikhåndbogen er en fuldendt lærebog i didaktik, der omfatter didaktikkens historie, teorier og virkeområder. Bogen er struktureret i to dele:
A: "Didaktiske teorier", der udreder didaktiske retninger og traditioner, som de har udfoldet sig i den angelsaksiske verden, den kontinentale verden og i Danmark.
B: "Didaktisk belysning af temaer", der gennem en lang række temaer kontekstualiserer didaktiske teorier og kategorier inden for de virkeområder, som didaktikeren typisk møder i sin praksis.
Didaktikhåndbogen præsenterer således det vidensgrundlag, som den studerende kan bruge til at skabe og reflektere over sin praksis.
Bogen er tænkt som den studerendes arbejdsredskab og følgesvend gennem hele studiet. Den henvender sig til læreruddannelsen og pædagogiske bachelor-, diplom- og kandidatuddannelser.
- Autor
- Hans Jørgen Kristensen;Jens Rasmussen;Per Fibæk Laursen;Stefan Hermann;Sven Erik Nordenbo;Trine Øland;Thomas Illum Hansen;Helle Plauborg;Lene Tanggaard;Stig Toke Gissel;Jacob Klitmøller;Merete Wiberg;Tina Bering Keiding;Noomi Matthiesen;Bodil Nielsen;Karsten Agergaard;Micki Sonne Kaa Sunesen;Jørgen Bering Asmussen;Katrine Dahl Madsen;Lea Lund;Camilla Brørup Dyssegaard;Ole Løw
Hans Jørgen Kristensen;Jens Rasmussen;Per Fibæk Laursen;Stefan Hermann;Sven Erik Nordenbo;Trine Øland;Thomas Illum Hansen;Helle Plauborg;Lene Tanggaard Pedersen;Stig Toke Gissel;Jacob Klitmøller;Merete Wiberg;Tina Bering Keiding;Noomi Matthiesen;Bodil Nielsen;Karsten Agergaard;Micki Sonne Kaa Sunesen;Jørgen Bering Asmussen;Katrine Dahl Madsen;Lea Lund;Camilla Brørup Dyssegaard;Ole Løw - ISBN13
- 9788741264400
- ISBN10
- 8741264400
- Auflage / Jahr
- 1 / 2017
- Verlag
- Gyldendal
- Seitenzahl
- 434
- Bindung
- Bog